Kreativt koncept for Hamburgs statsopera og filharmoniske statsorkester
Kreativt koncept for Hamburgs statsopera og filharmoniske statsorkester
gradwerk designer og udvikler UX- og onlinedesign for Hamburgs opera, filharmoniske orkester og Hamburg Ballet John Neumeier. Især er "mobile first"-strategien i forgrunden for at nå brugerne med smartphones og tablet-pc'er optimalt.
Det nye webdesign for Hamburgs statsopera og Hamburgs filharmoniske statsorkester blev efterspurgt i hele landet. Det digitale bureau gradwerk vandt det kreative projekt og har designet og designet det nye responsive webdesign, dvs. at begge hjemmesider er tilpasset smartphones & co, for begge kulturelle kunder fra Hamborg.
Det klare og æstetiske webdesign, som gradwerk har udviklet, tager udgangspunkt i farveskemaet rød, blå og beige for begge huse og bruger dette specifikt til at guide og lede den besøgende til indholdet. Operaen viser sig selv med den røde nøglefarve, filharmonikerne med den blå farve. Den anvendte skrifttype Nexa understreger den moderne og nutidige form for implementering og sikrer en meget god læsbarhed på alle enheder.
gradwerk-webspecialisterne udviklede et passende design- og driftskoncept for alle indholdssider og funktioner. Der var hele tiden fokus på en hurtig og letforståelig brugervenlighed af hjemmesiden, og dette blev specifikt taget i betragtning i det skriftlige koncept. En særlig udfordring her var at vise den omfattende kampplan med kalender optimalt i alle brugersituationer, dvs. på stationære computere såvel som på smartphones og tablet-pc'er.
Staatsoper Hamburg
Hamburgs statsopera i Neustadt i Hamborg stammer tilbage fra et operahus, der blev grundlagt i 1678 på Gänsemarkt. Operahuset har siden 1827 ligget i Dammtorstraße. Forhuset blev ødelagt af luftangreb i 1943 og genopbygget i stil med efterkrigsmodernismen indtil 1955.